Letní tagliatelle s citronem

Přiznám se, že spojení těstovin a citronu mi přijde maličko neobvyklé,ale fotka v časopise mě tak navnadila, že jsem je hned musela večer vyzkoušet. Jsou hodně jednoduché, rychlé jako všeobecně téměř všechny recepty s těstovinami co mám ráda :) A navíc spojení citronu a bazalky mi přijde vyloženě letní.

Ingredience pro dvě osoby:
  • 200g těstovin v sušeném stavu
  • sůl
  • pepř
  • 100 g sušené šunky
  • olivový olej
  • šťáva z jednoho citronu
  • 2 žloutky 
  • 3-4 lžíce tučné,kvalitní zakysané smetany
  • velká hrst čerstvé bazalky
  • velká hrst strouhaného parmazánu
 Nejprve si nakrájíme šunku na menší kostičky a bazalku nasekáme. Těstoviny dáme vařit do dobře osolené vody dle návodu. Mezitím si na pánvi s olivovým olejem osmahneme dokřupava sušenou šunku. V misce smícháme parmazán, bazalku, smetanu,žloutky,trochu citronové šťávy a téměř všechem parmazán v těstíčko. Hotové těstoviny slijeme, vrátíme do hrnce, posypeme šunkou a vlijeme k nim těstíčko a vše rychle promícháme, podle chuti dochutíme pepřem, solí a citronovou šťávou. Ihned podáváme ozdobené bazalkou a lehce posypané parmazánem.


Dobrou chuť

Komentáře

  1. těstoviny s citronem zbožňuju, je to hrozně osvěžující.

    OdpovědětVymazat
  2. Citron je s těstovinami naprosto skvělý, prostě letní dobrota. Přidávám i citronovou kúru :)

    OdpovědětVymazat
  3. Můžu se zeptat, kde tagliatelle kupuješ? Nějak je nemůžu sehnat, ale taky bych je ráda vyzkoušela..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, sušené i čerstvé většinou kupuji ve speciálkách - italské lahůdky. A občas mě přepadne chuť udělat i domácí.

      Vymazat
  4. Vsechna jidla, kde je citron mam rada, nekdy davam citrron i Do rajcatove omacky ci na rizoto. Tento recept urcite vyzkousim, dekuji. Marcela

    OdpovědětVymazat
  5. V seznamu surovin jsou žloutky, v receptu už ne. Co s nimi, přimíchat do těstíčka?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aho dát do těstíčka, koukám , že jsem pěkně roztržitá:/

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky