Rybízový koláč s jogurtem

Taky se Vám občas stane, že nakoupíte kvanta rybízu, něco sníte,ale pak vymýšlíte co se zbytek, jelikož rybíz tedy není ovoce co můžete dlouho beztrestně skladovat...a trestem je tu sakra rychlé plesnivění :/ Takže když jsem takhle nakoupila dvě půl kilové vaničky plné bílého a červeného rybízu tak jsem nahonem přemýšlela co s ním...a narazila jsem na zajímavé spojení rybízu a jogurtu. Koláč krásně provoněl celou kuchyni a navíc byl neskutečně dobrý, jogurt moc dobře stáhl extrémní kyselost a celý koláč tak nějak zjemnil. No co Vám budu povídat byl ho pořádný kus a zmizel rychlostí blesku..ještě , že jsem ho stačila vyfotit :)


Ingredience do formy 24cm:
  • 200 g másla, rozpuštěného
  • 200g třtinového cukru
  • 220 g hladké mouky ( můžete dát jako já půl napůl se špaldovou )
  • 1 sáček kypřicího prášku
  • 3 vejce
  • 2-3 lžíce vlažného mléka
  • 200 g bílého jogurtu ( pořádně tučného )
  • 3-4 sáčky vanilkového cukru
  • 350-500 g rybízu ( možno nahradit i jiným kyselejším ovocem )
  • 50 g studeného másla
  • 6 lžic polohrubé mouky
  • 4 lžíce třtinového cukru
  • 1,5 lžičky skořice
Troubu si předehřejeme na 180°C a formu vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Ve větší míse smícháme rozehřáté vlažné máslo, cukr, mouku smíchanou s kypřicím práškem, vejce a mléko. Vypracujeme v tekuté těsto a to vlijeme do formy a dáme na cca 20-25 minut péct do trouby. Koláč by měl být téměř upečený nebo upečený po dvaceti minutách, pokud bude ještě hodně syrový pečeme dál.


Když bude koláč hotový vyndáme ho a necháme trochu zchladnout. Ale troubu nevypínáme! Jogurt smícháme s vanilkovými cukry ( sladkost podle naší chuti ) a ovoce omyjeme. Na drobenku zpracujeme prsty studené máslo, polohrubou mouku, 4lžíce třtinového cukru a skořici.  Na zchladlý koláč vylijeme jogurt a pomažeme do všech stran, na jogurt poklademe rovnoměrně ovoce a vše posypeme drobenkou. Dáme opět do trouby péct na cca 20minut, já tedy pekla lehce přes půl hodinu,ale uvidíte vy, zda je koláč hotový poznáte podle drobenky nahoře, měla by mít zlatavou barvu a nebo zkuste test špejlí.


Koláč podáváme až vychlazený a pak uchováváme kvůli jogurtu v lednici a navíc přijde mi, že dobře vychlazený je ještě lepší :)

Dobrou chuť









Komentáře

  1. Jani, jak je to? V clanku se pise o tvarohu, ale do kolace se dava jogurt?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé díky za upozornění, je to jogurt, tvaroh jsem dnes dávala do palačinek :)))))))) Tak jsem to krapet pomotala:)

      Vymazat
  2. Jani mňam, mňam, rybízový já miluji, a také ho chladím, a jak píšek je pak ještě lepší a osvěží...:))

    OdpovědětVymazat
  3. jogurtový koláč s rybízem jsem dělal asi před měsícem, a mohu potvrdit, že spojení jogurtu s rybízem je opravdu lahodná kombinace

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono celkově jogurt, tvaroh plus ovoce je osvědčená klasika:)

      Vymazat
  4. Ten vypadá úžasně!! Ráda zkusím, my měli rybízu strašně moc, něco jsem zamrazila, ted je hodně josty, tak ta ho ale bez problému nahradí, jen bude jiná barvička :)
    Děkuji za recept, snad se povede takhle pěkně! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tehle koláč je opravdu neutrální, ovoce se použije jakékoliv a vždycky bude chutnat báječně :) Tak ať se povede :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky