Domácí burákové máslo

Tak konečně jsem se letos rozhodla pro jedlé dárečky :) a hlavně vyzkoušet i domácí Burákové máslo. No co si budeme povídat pokud mu člověk jednou propadne není cesty zpět a když chceme opravdu kvalitní nezaplatíme za něj zrovna málo. Takže konec lenošení, chopte se mixérů a jdeme na to, je to taaak lehké až se stydím, že jsem ho dnes dělala poprvé :) Dnes jsem dělala klasiku , ale v plánu mám hned několik variant Burákového másla, takže jelikož postup bude vždy stejný napíši Vám je hned do tohoto článku a je jen na Vás jakou variantu si zvolíte. Nejprve popíši postup u klasické varianty bez příchutě, tak aby co nejvíc vynikla chuť hlavní ingredience - buráků.


Ingredience na 500ml ( samozřejmě můžete z toho mít jednu větší sklenku jako já nebo dvě malé jako menší dárečky ) :
  • 450 g pražených nesolených buráků
  • olej , množství podle toho jakou konzistenci chceme mít, já radši lépe roztíratelné. Co se týče typu oleje je to jen na Vás, podmínkou je Olej za studena lisovaný,hodí se tyto - Olej z vlašských ořechů, Olej z lískových ořechů, Olej ze semen hroznů, Arganový potravinářský olej, Mandlový olej. Všechny tyto nezmění chuť a ani vůni. Nebo jen jemně. Pokud chcete úplný neutrál tak samozřejmě Arašídový olej ! 
  • špetka nerafinové mořské soli ( více minerálů než klasika )
  • třtinový cukr ( téměř nezmění chuť, neutrálnější je obyčejný,ale kdo chce kazit cukrem bez minerálů tuhle mňamku ? ) Pozor med už nám chuť změní, lepší je agávový sirup, pokud chceme ještě zdravější variantu. 
  • MIXÉR
Takže teď šíííleně složitý postup - do mixéru dáme polovinu arašídů a mixujeme :))) Postupně se tvoří pasta, tu ochutíme trošinkou sole ( opravdu stačí málo ), přidáme malinko cukru asi lžičku max tři  nebo úplně vynechte, záleží jaké burákové máslo máte rádi, my malinko sladší takže cukr nevynecháváme, přilijeme asi lžíci oleje a mixujeme dále. Konzistenci hlídáme, pokud chceme řidší přikápneme olej a ochutíme podle našich preferencí. To samé uděláme s druhou polovinou , pak obě v mixéru smícháme. Pokud máte hodně výkonný mixér s velkou silou a nádobou, můžete i vše najednou.


Tak a máme hotovo, teď jen přelít nebo přendat- podle hustoty do nádoby, vyrobit pěkný Vánoční štítek, mašličku a je hotovo, nepřiklápíme dokud máslo není úplně studené, trochu se totiž v mixéru zahřeje. Přece jen chviličku mixujeme než vznikne pasta podle našich představ. Pak zaklopíme a uschováme na chladnějším místě, ideální doba přípravy je těsně než dáte obdarovanému, po otevření vydrží tak 14-20 dní. Možná i déle ,ale to nemám vyzkoušené. Přidáním olejů je i obohacení o další vitamíny a minerály, já zvolila netradičně arganový olej - tím dodáte například Omega 3, 6 i 9 , pak vitamín E ( přírodní konzervant ) a další látky ! No nevypadá to krásně a přitom se jedná sice o kalorickou,ale za to zdravou pochoutku!

Další varianty, které se chystám vyzkoušet:
  • Exotické burákové máslo - buráky, polovina vanilkové lusku, kokosový olej, třtinový cukr, sůl
  • Medové burákové máslo - buráky, med, sůl, mandlový olej
  • Vánoční burákové máslo - buráky, špetka skořice, mandlový olej, med.sůl
  • Perníkové burákové máslo - buráky, špetka koření do perníku, med, mandlový olej, sůl
  • Opilé burákové máslo - buráky, třtinový cukr, sůl, mandlový olej, maličko amaretta



Tak co líbí se Vám inspirace...no nic já jdu mlsat :)

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Ó díky! Burákové máslo dělám, ale to vánoční nebo perníkové hned musím vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já postupně vyzkouším všechny :) Mě se hlavou honilo tolik příchutí,ale rozhodla jsem se na poprvé pro klasiku na přání přítele :)

      Vymazat
  2. Vypadá úžasně! :))
    Přítel teď arašídové máslo jí často, tak jsem si říkala, že bych mu také malou skleničku mohla udělat. :)) Líbí se mi to vánoční máslíčko se skořicí. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) U nás by mohlo mít největší úspěch perníkové :)

      Vymazat
  3. Teda já už dárky vymyšlené mám, burákové máslo nechám na příští rok. Líbí se mi nápad s perníkovým burákovým máslem ale jsem naprosté jelito tak nevím jak to dopadne :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Náádherné, také jsem o něm přemýšlela, zatím mám zabalený jako dáreček domácí pečené čaje a na buráčkové máslo se tedy ještě chystám, sama budu závidět tomu, komu jej podaruji :D :D Jinak jsem zakoupila pravou bourbonskou vanilku, myslím, že ta by ho vůůbec nezkazila, naopak by dostalo nové skvělé grády =) Děkuji za tip =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm tak myslím, že taková vanilka nezkazí rozhodně nic :)

      Vymazat
  5. jéé burákové máslo jsem vždycky chtěla vyzkoušet, ale nikdy jsem se nedostala k tomu abych si ho koupila:/ tak ho teď alespoň zkusím doma, super :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, ideální příležitost k domácímu :) Ochutíš si ho podle sebe a bude, doporučuji tedy udělat klasiku a další varianty až později.

      Vymazat
  6. Nádhera!! to perníkové by mě lákalo vyzkoušet :)
    a ani to Vánoční není k zahození :P

    OdpovědětVymazat
  7. Všechny varianty znějí úžasně! Snad se mi podaří je postupně vyzkoušet :) Může se jen zeptat, jaký mixér používáte? Všude se dočítám, jak každý na burákovém másle odrovnal mixér...já si právě proto, abych mohla vyrábět domácí oříšková másla, přála jeden mixer pod stromeček, tak snad jsem trefila dostatečný příkon :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám Philips HR 1372/90 , nic extra,ale používám nástavec na sekání ledu. Jen je malá nádoba, takže směs dělám na dvakrát :)

      Vymazat
  8. sole? :D burákové máslo není u nás hitem, mám doma skleničku, kterou chci zužitkovat v nějakém receptu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chybička se vloudila, a to jsem to četla xkrát :))) Díky :) Já jsem závislák, ale chviličku to trvalo než mi zachutnalo..měla jsem napoprvé totiž špatně ochucené, pak koupila ještě jedno od jiné firmy a závislost byla na světě :)

      Vymazat
  9. Kdybych dostala takový dárek, umřu blahem :)) Miluju arašídové máslo, domácí musí být zvlášť vynikající :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) hlavně ten pocit, že si ho člověk udělá doma sám je super

      Vymazat
  10. Moc se ti povedlo :-) Já nikdy nedosáhnu té správné konzistence, takže jsem věrná máslíčkům z M&S :D To perníkové i vánoční zní moc zajímavě, že bych vyzkoušela? :)

    OdpovědětVymazat
  11. Paráda, musím zkusit, konečně mám doplněnou mezeru v dárcích. Moje maminka burákové máslo zbožňuje, takže jí udělám každou skleničku jinou, bude ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky super nápad udělat víc maličkých, taková degustace másel :)

      Vymazat
  12. Juuu, to je krasne zabalene a musi to byt i vyborne. To mam dobrou inspiraci na darky na pristi Vanoce. Ja hrozne rada davam homemade darky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já letos s homemade dárky začala a určitě v tom budu ráda pokračovat je to zábavné a zajímavé :)

      Vymazat
  13. Mám v zásobě ještě kupované, ale chystám se na domácí :))

    Nela z Beauty Charm
    GIVEAWAY - O krásné šperky

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky