Dýňová polévka s rajčaty

Pokud stejně jako já milujete dýňové polévky možná se Vám bude hodit recept na další variantu s rajčátky. Já jí zkoušela poprvé a je moc dobrá, trochu sladký a víc výrazná než klasický dýňová polévka. Přitom je samozřejmě stejně snadná jako všechny dýňové polévky.


Ingredience pro 4 osoby:

  • 1 mešní dýně Hokkaidó 
  • cca 15-20 cherry rajčat , jsou sladší než normální v tomto ročním období
  • sůl
  • pepř
  • 1 zeleninový bio bujon , ideálně doporučuji Wurzl 
  • 3 mrkve
  • 1/2 plechovky kokosového mléka
  • dýňový olej na pokapání
  • pečivo k podávání
Nejprve si rozkrojíme dýni a vydlabeme semínka, Hokkaidó nemusíme loupat , takže ji jen nakrájíme na menší kousky. Vhodíme do hrnce, mrkve oloupeme a také nakrájíme na menší kousky a opět s nimi do hrnce k dýni , stejně tak přidáme i cherry rajčata. Vše zalijeme vodou a dáme vařit do změknutí. Vodu dáme tak aby všechny suroviny byly ponořené. Jakmile je dýně i mrkev měkká, vše rozmixujeme tyčovým mixérem. Pokud je moc hustá lehounce přidáme maximálně hrnek vody , pak se totiž polévka ještě ředí kokosovým mlékem. 


Když máme polívku hladkou/rozmixovanou tak přidáme bujon a necháme dokonale rozpustit, přilijeme mléko a necháme ještě pět minut provařit. Poté dochutíme solí, té je většinou potřeba hodně a pepřem. Polévku rozdělíme do misek nebo talířků a pokapeme kvalitním dýňovým olejem, který dodá polévce výraznější oříškovou chuť :) Podáváme s pečivem.

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Jani jednoduše mňam, ale dýňový olej jsem ještě neochutnala ...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je hodně silně oříškový a dýňovou polévku ochutí zase trochu jinak, navíc je lisovaný zastudena,takže obsahuje mnoho důležitých minerálů a vitamínů :)

      Vymazat
  2. naposled jsem dělala dýnovou polévku podle výpečky.cz a příště zkusím tady tuto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hned se jdu kouknout na její variantu at vím zda jsem už zkoušela nebo ještě ne :)

      Vymazat
  3. S tím kokosovým mlékem, to je sen, vypadá nádherně, luxusně! Myslím, že bych jí snědla kotel! Ne to vím! :-) Já dýně miluju až na půdu, ještě že jich letos mám ze zahrádky 40 kusů!! <33333 (och..):DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že jo? Kokosové mléko prostě dodá další rozměr, bez něj jsem už nedělala dýňovku ani nepamatuji

      Vymazat
  4. Zajímavá inovace, už mám recept zapsaný a při vaření další várky dýňovky vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem s rajčaty jedla poprvé, zas tolik to chuť polévky nezmění,ale je o trošku jiná a když člověk přes podzim zimu sní tolik téhle polévky ocení i malou změnu :)

      Vymazat
  5. S kokosovým mlékem musím vyzkoušet! Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus,nejlepší mléko je Alnatura! Co jsem koukala tak skoro všechny jiné firmy obsahují éčka nebo zahušťovadla!!

      Vymazat
  6. Fiiiha...kokosove mlieko, hneď ako ho zoženiem vyskúšam. Dyne mame veeľmi radi a to kokosove mlieko tam môže urobiť zaujimavosť :-) Snaď sa mi ho podari zohnať. ahoj a krásny víkend prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stejně jak radím výše, určitě kup ALnatura je to jedno z nejlepších kokosových mlék na trhu.

      Vymazat
  7. Pěkná práce, dneska se budu nimrat v dýni celý den, takže polévku by udělat nebylo od věci. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) já si dala předsevzetí že dokud nemám doma dítě do dlabání se jen tak nepustím :D lenost zvítězila zatím každý rok

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky