Losos Wellington se špenátem

Losos je u nás jednou z nejoblíbenějších ryb pro svou výraznější chuť, takže když jsem v časopise uviděla recept na Losos Wellington, což asi spíše znáte z úprav hovězího, které se zapéká v listovém těstě a tak si zachová veškerou šťávu. Já ho v rybí verzi viděla poprvé a moc se mi zalíbil. Jenže recept byl v tomto případě na obří filet pro 6 lidí, ale u nás nikdo až tak rád ryby v rodině nemá, takže rozhodnutí padlo na verzi pidi wellington, prostě zabalit jen dvě porce a každou zvlášť, tak bude i víc křupavého těstíčka kolem ryby a můžete si porce přizpůsobit podle počtu osob. K podávání doporučuji jakýkoliv oblíbený salát, mi udělali malý míchaný s trochou feta sýra a oleje z hroznových semínek, který dodá salátu zvláštní vinnou chuť. Ale klidně použijte jakýkoliv váš oblíbený salát, jídlo krásně odlehčí, protože v této podobě je losos velmi , velmi sytý!



Ingredience pro dvě osoby:

  • 2 ks filetu lososa bez kůže
  • sůl
  • pepř
  • hroznový olej Bohemia, dodá zvláštní vinnou chuť a vydrží i vysoké teploty
  • baby špenát, cca 300g
  • 1/2 žluté cibule, nadrobno nakrájená
  • 1-2 stroužky prolisovaného česneku
  • pórek, jen zelená část
  • kousek másla
  • 1 balení již vyváleného listového těsta, rozdělené na polovinu
  • 1 rozšlehané vejce na potření
  • 1/2 šťáva z citronu

Nejprve si ochutíme maso, pokapeme ho šťávou z citronu ze všech stran a dobře ochutíme pepřem a solí. Se solí nešetříme, hodně chuť stáhne okolní zelenina a i těsto. 


Poté si nachystáme špenát. Do pánve nakapeme trošku hroznového oleje a na něm zesklovatíme cibuli, poté přidáme česnek a po minutě vhodíme opláchnutý špenát, necháme zavadnout. Posolíme, opepříme a nyní dáme na talíř stranou ,aby dobře vychladl. Pórek si nakrájíme na menší půl kolečka a necháme změknout na pánvi s kouskem másla, ale jen tak aby zůstal ještě trochu křupavý. Poté osolíme a opepříme. Dáme opět stranou vychladnout. Když máme obě zeleninové směsi vychladlé je načase předehřát troubu na 200°C.


Plech vyložíme pečícím papírem a jdeme plnit listové těsto. Na těsto dáme porci špenátu, rybu, na ní pórek a nakonec všechny strany potřeme vajíčkem a zabalíme, můžeme buď jako štrúdl nebo jen přehneme okraj k okraji a dobře po všech stranách  přimáčkneme vidličkou. Je důležité nechat si kolem ryby dost volného prostoru, aby šlo vše dobře zabalit. Poté balíčky s rybou přeneseme opatrně na plech a pomažeme po povrchu vajíčkem. Nyní už jen lehounce propíchneme povrch, aby se těsto moc nenafukovalo a dáme péct přibližně na 25 minut, po této době bude losos již krásně propečený a těsto zlatavé. 


Po vyjmutí z trouby balíčky překrojíme a ihned servírujeme. V téhle úpravě si losos zachová svou plnou chuť a veškerou šťávu, takže je rybí chuť ještě intenzivnější a lepší. Určitě tuto úpravu doporučuji vyzkoušet, sice mi víc chutná přirozená klasika, jen lehké ochucení a šup na pánev s lososem,ale tohle byla moc příjemná změna. 


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Diky za recept! Zrovna dneska rano jsem premyslela, jak ozvlastnit lososa :)

    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé! Mám ráda klasický Beef Wellington nebo ten z Vepřové panenky, ale kombinace s lososem by mě nenapadla, určitě zkusím příště jednu či dvě porce zaměnit, bohužel je pro sebe, přítel na ryby není :( Veru z www.travelbookandcookbook.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Já právě nikdy nechutnala ani hovězí nebo vepřové v této úpravě , tak jsem si říkala, že losos bude pro začátek nejlepší jestli mě tenhle styl úpravy osloví.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky