Crêpes Suzette

Palačinky s krásným názvem Crêpes Suzette, jsem dělala poprvé a musím uznat, že určitě ne naposledy , protože jsou naprosto vynikající, recept je jiný jen v tom, že jsem se rozhodně ve své kuchyni nepokoušela palačinky zapalovat :D Ano jedná se o omáčku s likérem,který by se měl nakonec zapálit a palačinky tak flambovat. Ale nemyslím si, že by to nedopadlo úplně nejlépe a i bez tohoto malého detailu byly naprosto vynikající. 



Možná se divíte, že receptů na palačinky tu moc nemám, no on háček byl v tom, že jsem neměla tu správnou pánev. Pořád jsem si říkala, že si konečně musím koupit dobrou pánev na palačinky, ve které se mi budou lehce obracet a ne tu mojí klasickou s příliš vysokými okraji, na ní to tedy moc dobře nejde a pokud chcete udělat tenké palačinky, které jsou na tento recept nutností , věřte mi, že dobrou pánev potřebujete, dost Vám totiž vše usnadní. A jelikož tu recept máme, tak je Vám asi jasné, že mám doma konečně dobrou pánev :)) Ano je to tak, ono občas ,když člověk něco potřebuje přijde to samo jak se říká..no a ono přišlo, dostala jsem milou nabídku z eshopu Značkové nádobí , že si od nich mohu vybrat produkt/nádobí ,dle mého výběru a udělat s jeho pomocí pro Vás pár receptů včetně recenze. No a hádejte co jsem si samozřejmě vybrala...


Zde je vidět jak je rukojeť dobře odjímatelný
 a přesto pevně uchycená, takže se nemusíte bát, že
 by se rukojeť mohla sama uvolnit. 

Ano , značkovou pánev na palačinkyIndukční palačinková pánev s odnímatelnou silikonovou rukojetí Castey 28 cm - hledala jsem pánev ,která půjde na indukční desku a našla tuhle krásnou, velkou pánev značky Castey. Která mě překvapila svou odjímatelnou rukojetí, takže pak klidně můžete dát zapéct do trouby, což je docela fajn, dát některé palačinky pod gril totiž vůbec není špatný nápad! Rukojeť je samozřejmě pogumovaná, takže se nespálíte a není potřeba chňapky. Pánev vyžaduje minimální energetický příkon a i tak je teplota krásně rozložená po celé ploše, což jsem si i vyzkoušela, i při nižších teplotách je celá plocha krásně stejnoměrně teplá, takže se Vám nestane že máte střed pečený a okraje ještě hodně syrové, což tedy víc než oceňujipalačinky se propékaly dokonale stejnoměrně. 



S pánví jsem tedy víc než spokojená a rozhodně pokud sháníte dobrou pánvičku na přípravu palačinek koukněte i na tuhle pro mě méně známou značku a budete mile překvapeni, krásným provedením a kvalitou. Ještě se přiznám, že se mi hodně líbí jejich wok stejné značky, takže asi už vím co budu chtít od přítele k narozeninám :))) A já Vám mohu slíbit, že rozhodně spolu neděláme poslední recept na palačinky,ale od teď budeme zkoušet jak sladké tak slané dobroty :) No a teď už jdeme na samotný recept ,který je víc než lehký. 

Ingredience pro 4 osoby:


  • 250 g hladké mouky
  • 1 lžíce bílého cukru krystalu
  • špetka soli
  • 2 velká vejce, rozšlehaná
  • 500 ml vlažného mléka
  • 3 lžíce rozehřátého másla
Všechny suroviny smícháme dohromady, začneme cukrem, máslem a vajíčky, dokonale vyšleháme. Poté přidáme špetku soli a střídavě přiléváme mléko a přisypáváme prosátou mouku. Vznikne nám krásně jemné těsto bez hrudek, které necháme půl hodiny odpočívat. 



Nyní pánev dobře rozehřejeme na střední teplotu ( indukce 7 ) a lehounce vymažeme rozpuštěným máslem, ale jen opravdu 
lehounce! Poté vlijeme trochu těsta a ihned s pánví zakroužíme aby těsto bylo co nejtenčí a tvar pěkně kulatý. Pečeme dozlatova z obou stran, při takto tenkém těstě to trvá opravdu pár sekund. Hotové palačinky skládáme na sebe na talíř. Když máme vše hotové je načase přichystat omáčku. 



Ingredience na omáčku:
  • čerstvě vymačkaná šťáva z 5 pomerančů
  • šťáva z jednoho citronu
  • kůra z jednoho citronu a jednoho pomeranče
  • 70 g třtinového cukru
  • 6 lžic rozehřátého másla, ideálně Ghí
  • 4-5 lžic pomerančového likéru Gran Marniere ( vyzkoušeno i s Amarettem a také velmi dobré )
  • moučkový cukr na posypání
Do hrnce nebo nepřilnavé pánve s vyššími okraji nalijeme rozehřáté máslo a přidáme cukr, za stálého míchání necháme cukr rozpustit, když směs začíná lehce bublat a karamelizovat je na čase přidat kúru z citrusů, minutu necháme probulat, poté přilijeme pomerančový džus a mícháme dokud omáčka nezhoustne, poté už jen přilijeme likér. Dobře promícháme a po dvou minutách vypneme. Do této omáčky ponoříme poskládané palačinky na trojúhelníčky, viz foto a pořádně je v omáčce z obou stran vykoupeme. Vyndáme na talíř a servírujeme ještě teplé , posypané moučkovým cukrem. 



Dobrou chuť


Komentáře

  1. Mňam - úplně se mi sbíhají sliny! Navíc ta pánev vypadá fakt dobře - stejně jako tvoje palačinky. yumi yumi

    OdpovědětVymazat
  2. Pavli fakt jsou vynikající, a ta omáčka naprosto úžasná, bude dobrá i v jiných receptech, na pohárky apod. A pánev si nemohu vynachválit, je skvělé že když už máš palačinku z jedné strany hotovou a pak už i z druhé nemusíš použít obracečku ! Stačí jen pánev naklonit a šup jje na talíři :) Vychytávka kterou dokážu ocenit :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky