Dýňové špagety aglio olio

Poslední dobou mám čím dál tím radši rychlé a nápadité recepty. Dýňová sezóna pomalu končí, receptů na ně už trochu ubývá,ale já mám pro Vás ještě jeden a to konkrétně se špagetovou dýní,která je ještě pořád za fajn cenu kdekoliv v supermarketu. Tentokráte jsem si jí připravila v klasické italské aglio olio úpravě s vylepšením a to dobrým ořechovým olejem a oříšky. Chuť je výraznější, podzimnější a jídlo rozhodně zdravější než s klasickými těstovinami.


Ingredience na dvě porce:

  • 1 malou špagetovou dýni
  • sušené chilli vločky nebo polovinu čerstvé chilli papričky, nasekané na jemno
  • sůl
  • 1 větší stroužek česneku, nakrájený na tenké plátky
  • Bohemia olej z vlašských ořechů
  • malou hrst nahrubo posekaných vlašských ořechů
  • trochu čerstvé petrželky
  • čerstvý strouhaný parmazán 
  • olivový olej
Nejprve si předehřejeme troubu na 200°C a plech vyložíme pečícím papírem, dýni podélně na půl rozkrojíme a lehce zakapeme řezy olivovým olejem. Pečeme v dobře rozpálené troubě řezem dolů asi půl hodinky, záleží na velikosti dýně. Když je dýně měkká, stačí lžící odstranit střed se semínky a zbytek dužiny naškrábat vidličkou. Jde to snadno :) 


Nyní si do pánvičky dáme dvě lžíce ořechového oleje, na něj posekané oříšky, petrželku, česnek a chilli, vše společně za stálého míchání tři minutky prohřejeme. Poté vhodíme dýňové špagety, osolíme  a podáváme posypané pěknou hrstkou sýra. 


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Zrovna mě špagetovka přestává bavit zapečená s něčím, díky za tip, určo vyzkouším ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. tohle rozhodně zkusím, zrovna dneska jsem si objednala veganský parmezán, tak se těším, jak bude chutnat, protože jsem ho ještě nikdy neměla :D tohle bude první recept, který s ním zkusím :)

    Nikola Mills

    OdpovědětVymazat
  3. Bezva nápad, Jani! Musím taky vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  4. Claire, určitě vyzkoušej, je to rychlé a jednoduché :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nikola Mills - hmm veganský parmazán jsem nikdy neochutnala, to by mě zajímmalo

    OdpovědětVymazat
  6. Ach, celkově tvůj blog je božííí, tolik inspirace na jednom místě! Miluju vaření, pečení, grilování a vše okolo, tohle všechno je pro mě skvělou inspirací :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dominiko moc děkuji za milá slova :) A jsem ráda, že se ti blog líbí

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky