Podzimní hruškový salát s brusinkovým dresinkem

Miluji saláty a ,když jsou ještě například s ovocem tak je to příjemná změna, já vyzkoušela hruškový salát s vynikajícím dresinkem z brusinek a konopného oleje Carun. Salát má jemnou nasládlou chuť,kterou zjemňuje zvolený sýr a hořké salátové lístky. Takže chuť je opravdu velmi zajímavá a navíc salát vypadá krásně.


Na chvilinku se zastavíme u konopného oleje Carun, když mě firma oslovila, zda bych nechtěla vyzkoušet jejich vyhlášený olej nebyla jsem si jistá zda kývnu, přeci jen konopné oleje si běžně kupuji, tak čím by mě asi tenhle mohl nadchnout, nebo co víc bych o něm napsala,ale byla jsem ujištěna , že mi zachutná víc než konkurence :) Takže "výzvu" jsem přijala s tím, že budu nemilosrdně krutá v hodnocení....No a oni mají fakt pravdu :) Tenhle olej je oproti jiným ,které jsem vyzkoušela daleko voňavější, takže opravdu výrazně cítíte konopná semínka a má i o hodně víc konopnou chuť!! Je to zajímavé,ale opravdu chutná nejlíp. Samozřejmě pokud Vám konopná chuť vadí, tak tenhle olej není nic pro Vás,ale já jí mám naopak ráda, je to pro mě zajímavá lehce oříšková chuť, kterou v salátech miluji. Navíc je to výhradně český olej, který samozřejmě můžete používat nejen do kuchyně,ale i na péči o tělo, obličej, vlasy , nehty atd. Takže za mě rozhodně všemi deseti doporučuji a smekám před naprosto skvělým výrobkem :) Víc o něm se dozvíte na oficiálních stránkách zde



A teď už zpět k receptu. Salátovou směs doporučuji sestavit nebo koupit tak aby obsahovala i hořké salátové lístky, jako třeba čekanku, rukolu atd. Hořkou chuť potřebujeme v salátu mít nutně zastoupenou díky sladším hruškám i dresinku. Co se týče sýra, volím mléčnější druhy jako třeba čedar , nebudu psát konkrétní typ, je jen na Vás jak výrazný a vyzrálý čedar máte rádi, pokud chcete dá se v receptu nahradit jakýmkoliv plísňovým sýrem,ale pak tolik nevynikne chuť konopného oleje a semínek. Což je myslím docela škoda,ale je to jen na Vás.


Ingredience pro dvě osoby:

  • dvě menší zralé hrušky
  • konopný olej
  • pepř
  • čedar, nahrubo nastrouhaný
  • směs salátových lístků
  • směs semínek ( dýňová, konopná loupaná, slunečnice, piniová semínka )
  • brusinky, doporučuji od Alnatury z dmky, mají jedny z nejlepších brusinek
  • trochu citronové šťávy
Nejprve si nachystáme dresink, do mixéru dáme asi tři lžíce brusinkového kompotu/džemu , zalijeme dvěma lžícemi konopného oleje a přidáme trošku citronového šťávy, vše dohladka umixujeme a dochutíme troškou pepře a popřípadě ještě citronovou šťávou. Výsledný dresink má být sladkokyselý a maličko pálivější. Na talíř navrstvíme salát, posypeme semínky, strouhaným sýrem a poklademe nakrájenými hruškami, vše zakápneme dresinkem a podáváme s opečeným pečivem. 

Dobrou chuť





Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky