Pečená zelenina s chilli dipem

Když je venku mrazivo máme automaticky chuť na něco výživného, teplého a třeba i s pálivým kořením. Takže mám pro vás víc než snadný recept na křupavou kořeněnou zeleninu s chilli dipem.


Ingredience pro dvě osoby:

  • 2 malé červené řepy nebo jedna větší, oloupané
  • kousek dýně 
  • 2 menší batáty
  • 1-2 velké mrkve
  • olivový olej
  • ocet balsamico
  • tymián
  • pepř
  • sůl
  • zakysaná tučná smetana
  • sladkokyselá chilli omáčka
Nejprve si všechnu zeleninu oloupeme a nakrájíme na zhruba stejně velké kousky. Zeleninu dáme do dvou misek, do jedné řepu a mrkev a do druhé batáty a dýni. Všechnu zeleninu ochutíme stejně a to solí, pepřem, tymiánem a zakapeme olivovým olejem. 


Troubu předehřejeme na 190°C a plech vyložíme pečícím papírem. Nejprve dáme na 15 minut zapékat řepu s mrví, ty jsou totiž nejtvrdší. Poté přidáme zbylou zeleninu a pečeme doměkka a občas promícháme zhruba 30 minut. Záleží jak velké kousky budete mít. Ke konci lehounce zeleninu zakapeme pár kapkami balsamico octa a troubu přepneme na gril, takto necháme pořádně zezlátnou asi tři minuty. 

Zakysanou smetanu smícháme s chilli omáčkou a solí podle naší chuti. Zeleninu přendáme na talíř a servírujeme s porcí dipu. 

Dobrou chuť


Komentáře

  1. Recept vypadá skvěle a ani nezabere hodně času, to je super, moc ráda ho vyzkouším. Skoro všechny suroviny mám doma, až na batáty a chilli omáčku. Akorát batáty, na ty jsem ještě nenarazila, vždycky jsem si myslela, že je to něco jako mrkev, tak jsem se pro jistotu podívala do slovníku cizích slova byla jsem trošku vedle, nevadí :D.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky