Sendviče s mortadellou a rukolou

Tenhle sendvič vznikl tak nějak náhodou, dostala jsem na recenzi z prodejny La Formaggeria sýr Verena a měkký salám Mortadella a zadání vymyslet na ně nějaký dobrý recept. A hned mě napadl tenhle "snídaňový" sendvič, tedy houstičky ,které se ideálně hodí na líná víkendová rána :) Je sytý a opravdu velmi dobrý.


Sýr Verena je velmi mléčný a také tučnější, jelikož je vyráběn z plnotučného mléka, proto ta plná lahodná chuť, krásně se i roztéká, takže do tohoto receptu naprosto ideální. Není ani chuťově extra výrazný, takže nepřebije jemnou chuť ostatních surovin. Salám Mortadella je tradiční italský produkt s nezaměnitelnou jemně růžovou barvou a i velmi jemnou chutí. Musím se přiznat, že mě Mortadella strašně nechutnala...ano minulý čas :) Dosud jsem měla možnost ochutnat mortadellu asi 3x a vždy mě ten divný salám, který chutnal jakoby levně a byl nakrájený na silnější plátky dost odradil. Když jsem tedy zjistila, že ho mám v balíčku na testování dost mě polil pot co s tím vytvořím a bylo mi jasné, že musím udělat nějakou pizzu nebo ho prostě tepelně zpracovat, aby v receptu nebyl moc znát. Když jsem,ale viděla jak je jemně nakrájený a  že obsahuje i pistácie, úžasně jemně voní, neodolala jsem a ochutnala. No a tady tedy platí, že kvalita se pozná!! Vůbec to nechutnalo jako "mortadella" kterou jsem doposud ochutnala, tohle byl jemný, voňavý salámek podobný delikátní šunce s velmi jemnou chutí. Prostě výborný, takže ano miluji měkký salám Mortadella, jen si člověk nesmí nechat zkazit chuť levnějšími produkty a koupit rovnou kvalitu. Takže jsem z něj nachystala sendviče po kterých se doma jen zaprášilo.


Ingredience :

  • jemně nakrájený měkký salám Mortadella s pistáciemi
  • sýr Verena
  • vajíčka
  • sůl
  • pepř
  • rukola
  • čerstvé pečivo s jemnou kůrkou,žádné extra křupavé a výrazné pečivo, chce to jemnou měkkou houstičku apod.
  • majonéza
  • kvalitní kečup
Nejprve si zapneme troubu na gril ( střední teplotu ), housky rozkrojíme a obě poloviny lehce potřeme majonézou. Na spodní stranu nakrájíme kousky sýra. Mezitím si rozpálíme pánev s pidi kouskem másla a rozklepneme na ní vajíčka,která jemně osolíme a výrazněji opepříme, opékáme z obou stran ,ale tak aby žloutek nebyl úplně uvařený/suchý. Mezitím dáme do trouby housky, řezem nahoru. Jak tu část se sýrem tak i bez něj. Stačí minuta nebo dvě, jen aby se rozpustil sýr.


Poté vyndáme, na sýr položíme vajíčko, salám, rukolu a horní část pečiva ještě potřeme kečupem. Nyní jen přiklopíme a podáváme dokud jsou houstičky vlažné. Tahle kombinace Vám dozajista na rtech vytvoří úsměv. 



Dobrou chuť


Komentáře

Oblíbené příspěvky